Cyklistika trnem v oku bojovníků proti oteplování

Cyklistika trnem v oku bojovníků proti oteplování

Posted in:
0 comments

Pokud se věnujete cyklistice a stále ještě patříte do skupiny, která je přesvědčena o tom, že se jedná o způsob dopravy nejpřívětivější k našemu životnímu prostředí, měli byste zpozornět. Nová studie přináší nový pohled na celý cyklistický svět a jeho vliv na vývoj teploty naší atmosféry.

Cyklistika je dlouhodobě ukazována a propagována jako nejekologičtější způsob dopravy. Míra přínosu je podle dosavadního mainstreamového názoru tak významná, že v celé řadě měst a aglomerací dochází k pozitivní diskriminaci cyklistů.

Nadnárodní ekologická nezisková organizace Greenprice, která v České republice zastřešuje mj. Jihočeské krávy, Severočeské tety, Chachary pro Ostavsko pičo nebo Děti hnoje však v minulých dnech zveřejnila dlouho očekávanou studii zabývající se porovnáním dopadů jednotlivých způsobů dopravy osob na životní prostředí. Nikdo nepředpokládal pozitivní hodnocení pro automobily poháněné motory založenými na konvenčních zdrojich energie, kdy obzvláště vlastnictví a provozování dieselu je nejnovější smrtelný hřích. Relativně neodhadnutelný byl výsledek pro vozidla využívajícími v nějaké formě elektrickou energii. Šok až panické zděšení ovšem v plné míře explodovaly napříč všemi dotčenými vědeckými a zainteresovanými sdruženími ve všech zemích při hodnocení bicyklu. Cyklistika a kolisté byli totiž popsáni jako největší původci teplotního poškození zemské atmosféry.

Z uvedené studie vybíráme nejzajímavější zjištění související s formulací tak rezolutního závěru. Klíčovým nositelem všeho cyklistického zla je celosvětový počet cyklistů, který se počítá v miliónech až miliardách. Toto množství exponenciálně zvyšuje dopad jednotlivých negativ na celosvětový ekosystém. Bez ohledu na národnost, pohlaví, orientaci produkují všichni cyklisté při brzdění teplo, k němuž je možné přičíst teplo uvolněné při pocení. V souvislosti s brzdami je navíc zmiňována problematika pevných částic, které se stejně jako u automobilů uvolňují z třecích ploch brzd. Tím však výčet nekončí, stejně jako u jiné zvýšené tělesné námahy dochází při jízdě na bicyklu k prudkému nárůstu množství vydechovaného jedovatého oxidu uhličitého. Na pomyslné špici dílčích zel je negativní vliv na spotřebu paliva. Ani sebelepší infrastruktura nedokáže od sebe oddělit kola a motorová vozidla. Při jejich kombinovaném a souběžném provozu je narušována plynulost provozu, což sebou zákonitě nese vyšší spotřebu paliv pocházejících z neobnovitelných energetických zdrojů.

Reakce nejvyšších politických představitelů na sebe nenechala dlouho čekat a na zvláštním zasedání OSN budou diskutovány možnosti nápravných opatření. Podle kuloárních informací se zvažuje globální ekologická daň na kola (jak při koupi nového, tak za každoroční provoz), požadavek na instalaci filtru pevných částic na každou brzdu nebo povinnost každého absolvovat v pravidelných intervalech fyziologické testy, na jejichž základě by byl stanoven roční poplatek za ohřev atmosféry a produkci CO2. Nedílnou součástí připravovaného balíčku je omezení cyklistických závodů, na což již reagovaly burzy poklesem ceny akcií farmaceutických firem, produkujících výživové doplňky a produkty.