Jeskynní školky - nový model vzdělávání dětí
Příznivci alternativních modelů a způsobů vzdělávání představili na tiskové konferenci nový koncept výuky našich nejmenších školáčků, který je založen na maximálním přijetí a respektování přírodních zákonů.
Již nějaký ten pátek mají čeští rodiče možnost umístit svou ratolest do školky (třídy), u které je kladen důraz na pobyt dětí v přírodě, do tzv. lesních školek. Jak ukázaly nejnovější aktivity v oblasti vzdělávání, nebyla řada rodičů ani s touto alternativou ke klasické školce spokojena, neboť, jak vedoucí projektu, paní Anne-Esmeralda Kromagnone, uvádí v žádosti o grant, podle jejich představ by míra souznění s přírodou měla být mnohem větší, aby se děti přiblížily přirozenému prostředí, z kterého člověk vzešel, z prostředí, v němž jsou naplno využívány a rozvíjeny lidské smysly. Příznivci alternativních modelů vzdělávání proto představili nový koncept výuky nejmenších školáčků, tzv. Jeskynní školku, který je založen na maximální rezonanci s přírodou, a naplňuje tak jejich vize a ideály.
Podle popisu v projektové dokumentaci, budou děti celodenně pobývat v ekologicky certifikované biojeskyni a jejím okolí. Náplň vzdělávacího programu se bude blížit dni běžného dítěte obývajícího jeskyně v době dávno minulé. Z dalších uváděných přínosů je zdůrazňována především připravenost dětí na život bez technických vymožeností 21. století a posílení přirozené imunity. Počítá se rovněž s možností rozšířené výuky jazyků, kdy si děti, resp jejich ambiciózní bioekoethnorodiče, budou moci vybrat zda se naučí krákat jako vrána, nebo výt jako vlk.
Náměstek MŠMT projekt nechtěl blíže komentovat s tím, že probíhá schvalování žádosti o dotaci. Pozitivně se však jeho rezort staví k realizaci pilotního projektu, neboť se jedná o specifickou formu začleňování a odbourávání hranic mezi jedinci.