Crashgate - Odhalen další podvod v automobilovém odvětví

Crashgate - Odhalen další podvod v automobilovém odvětví

Posted in:
0 comments

Koncern Volkswagen se ještě nestihl pořádně oklepat ze svého velkého dieselového podvodu (nemá cenu, dělat si iluze, že byl jediný) a již byla odhalena další kauza, která tentokrát zamává všemi značkami.

Automobilky nijak nezakrývají, že vývoj nového modelu je finančně i technologický velmi náročný počin. Nejtěžším úkolem je vyhovět všem čistě technickým požadavkům, které jsou v řadě případů v téměř antagonistickém vztahu. Vnější vzhled navíc musí odrážet módní trendy a preference zákazníků v cílové skupině.
Jedním z testů, který je v případě skvělého výsledku i náležitě marketingově využíván, je tzv. crashtest, při němž je vůz podroben několika předem definovaným nárazům. Podle výsledku testů je pak vozu přiděleno hodnocení bezpečnosti, např. počet hvězdiček  nebo počet bodů.

Nyní, na základě podobného rozboru všech provedených testů a porovnání dosažených výsledků se skutečnými haváriemi, dospěli nezávislí auditoři k závěru, že vozidla pro crash test musela být nějak speciálně upravena. Přizvali proto ke spolupráci odborníky na materiály z Technische universität in Reichenberg, kteří provedli podrobnou analýzu jednotlivých částí vozidel. Jejich závěr je jednoznačný: 

"Všechna vozidla a jejich díly, která jsme dostali k posouzení pocházely z nárazových zkoušek. Za účelem potvrzení nebo vyvraceni testované hypotézy byly v našich certifikovaných laboratořích zároveň testovány díly a vozidla, na jejichž úpravu nemohl mít výrobce jakýkoli dodatečný vliv. Karosérie všech dílů a vozidel použitých při nárazových zkouškách byly oproti běžným produkčním vzorkům ošetřeny speciální nanopoliturou, která významně ovlivnila výsledky nárazových testů. Nanočástice vytvořily na povrchu vozu neviditelný štít, který je ochránil nejen před škrábanci a hloubkovým znečištěním, jak výrobci (prodejci) těchto přípravků deklarují, ale rovněž významně ovlivnil výsledky crash testů. Pokud tedy má být u vozidel dosaženo stejné úrovně ochrany pasažérů jako při testech, tak je bezpodmínečně nezbytné, aby byla vozidla ošetřena stejnou (nebo s ohledem na technologický vývoj lepší) nano ochranou, jaká byla použita při nárazovému testování.“.